Tuesday, September 14, 2010

Warna-Warni di Aidilfitri -Raya Pertama

























Alhamdulillah, Aidilfitri disambut dgn penuh kemeriahan dan kebahagiaan bersama insan-insan yang aku sayangi. Namun tidak dapat dinafikan kesedihan dan kepiluan apabila mengenangkan arwah Mak yg telah kembali ke rahmatullah beberapa bulan yg lepas, raya ini merupakan kali pertama aku menyambut raya tanpa ibu mertuaku yg sangat baik hati ini. Raya kali ini juga aku pertama kali beraya tanpa bersama mama tercinta yg beraya di KL pada tahun ini.

Selesai suamiku solat sunat Aidilfitri, kami sekeluarga menziarahi kubur arwah mak dan seterusnya raya pertama dihabiskan dengan menunggu tetamu datang berkunjung ke rumah. Makanan istimewa pada hari raya pertama ini ialah nasi impit, kuah kacang, ketupat pulut dan rendang utk makan pagi dan juga nasi beriani, dalca, ayam masak merah dan kurma daging untuk makan tengahari.

Sebelah malam suami bawa Ba, aku dan anak-anak berjalan2 melihat suasana raya pada waktu malam di sekitar Penang dan singgah kat McDonalds sbb Wildan dan Wafriy nak makan nugget dan fries. Theme colour sebelah malam ialah hijau.





No comments:

Post a Comment

What say you?