Saturday, August 20, 2011

Shopping raya di ofis



Dekat2 nak raya ni, ni lah kerja saya dan kawan2 kat ofis setiap hari. Ada saja benda yg nak dibeli, ada saja benda yg nak di order. Setiap ptg ada saja beg plastik yg dibawa balik. Kawan kat ofis  jual kerepek, saya beli kerepek, org jual biskut raya, saya beli biskut raya, org jual kek lapis Sarawak, saya beli kek lapis Sarawak dan mcm2 lagilah. Muka suami saya sampai berkerut2 tgk isteri dia yg asyik membeli ni. Bkn setakat kat luar, kat ofis pun saya dan kawan2 gila bershopping.

Actually, saya ni bukanlah pemboros. Apa yg saya beli tu mmg yg perlu dibeli. Org lelaki mungkin tak fikir mcm org perempuan. Org perempuan ni kena fikir semua benda dan merangkumi semua perkara. Kuih raya, kerepek raya dan semua mknan raya kena dibeli byk utk 3 rumah iaitu rumah sendiri, rumah emak sendiri dan juga rumah mertua. Kdg2 bila tgk ada org jual sesuatu mknan yg disukai oleh suami, anak atau sesiapa, pun org perempuan akan teringat utk membelinya. Selain drp tu, kena juga standby makanan yg tahan lama mcm kek lapis tu utk tetamu yg dtg mengejut dan kita tak sempat nak prepare apa2. Org lelaki mana nak fikir semua tu kan. So jgnlah salahkan org perempuan bershopping ya sbb selain drp menjana ekonomi negara, kami shopping ni semuanya utk kebaikan  keluarga. Cewah!


2 comments:

  1. Yes, I agree with you dear. Ladies do all the buying while their men control the purse strings. But I'm sure all the itsy bitsy that you mentioned are the necessities of celebration.

    ReplyDelete
  2. Betul tu Kaz..walau pun perempuan selalu dpt nama..suka shopping, tapi sebenarnya utk family juga..nak jaga nama baik hubby jg ..akak faham sgt, sbb kadang hubby tak fikir benda2 tu semua..

    ReplyDelete

What say you?