Wednesday, April 13, 2011

Super Moist Eggless Chocolate Cake


Kelmarin ketika melawat blog Kak Yatie di Sinar Kehidupan, saya terus terjatuh cinta dgn resepi ni. Sepanjang hari asyik teringat saja sbb nampak begitu sedap dan senang pula nak membuatnya. So, sebaik saja selesai solat Isyak, saya pun mulakan operasi membuat kek ni. Bapa mertua saya pun hairan tgk menantu dia ni rajin terlebih buat kek malam2.
Memang senang sungguh buat kek ni. Sambil sembang2 dgn bapa mertua, dah siap pun adunan kek ni. Dan hasilnya...walllah, sedapnya. Mmg moist sgt2 dan rasanya pun tidaklah semanis kek coklat yg lain. Wildan pun suka juga, habis 2 slices dia makan semalam.

Hari ni saya bawa ke office utk di share bersama kawan2. Hampir kesemua kawan2 cakap sedap, superlicious dan sebagainya. Nasib baik saya dah save resepi ni kat PC office, so saya print kan sajalah kat kawan2 yg minta resepi tu. Tq ya kepada yg mencipta resepi yg sedap dan mudah ni. Kalaulah saya ni slim dan takda problem dgn berat badan, sure saya buat kek ni selalu, hehe.

3 comments:

  1. pos la sikit kat sini...he he he..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum KAZ,
    waduh akak tergoda balik tngk kek coklat ni..mmng moist sangat kan...rajinlah menantu sorang ni...hehehehe..

    ReplyDelete
  3. Bidadarindu: Yan mesti buat yg lebih sedap punya.
    Kak Yatie: Tq akak for sharing the recipe. Mmg best.

    ReplyDelete

What say you?