Monday, June 13, 2011

Antara dua....keutamaan saya tetap yg satu ini.

Confused, confused and confused! Susahnya nak membuat keputusan. Antara 2 perkara yg sgt penting di dlm kehidupan ini. Antara kenaikan pangkat dan gaji tetapi perlu ditukarkan ke kolej di negeri lain atau kekal di pangkat sekarang namun dapat terus mengajar dgn selesa di kolej yg telah saya berkhidmat selama 11 tahun ini. Bertukar kolej maksudnya kami perlu bertukar segala-galanya termasuklah meninggalkan rumah yg telah kami beli dan diami selama beberapa tahun ini. Byk perkara yg perlu ditukar dan bertukar. Bagaimana dgn ibu dan bapa kami? Bagaimana dgn persekolahan anak2 kami?

Biar apapun keputusan saya dan suami nanti, pastinya keutamaan saya ialah kebahagiaan, keselesaan dan kemudahan KELUARGA (termasuklah Ba dan Mama) kami. Apapun, saya berserah kpd Allah swt supaya undang2 dan peraturan yg dibuat oleh manusia ini boleh berubah. InsyaAllah. Masih ada beberapa bulan sebelum perkara ini diputuskan. Saya akan berdoa dan terus berdoa kpd Allah krn saya tahu Dia yg lebih berkuasa ke atas segala-galanya.

6 comments:

  1. Dear Kaz, Congrats on the good things coming your way! I'm sure things would fall into place ...if they're meant for you. Happy for you,my dear friends.

    ReplyDelete
  2. "tahniah kaz...buat keputusan yg terbaik dan tak mementingkan diri sendiri.."

    ReplyDelete
  3. Salam Kaz,
    Tahniah!!! Semuga Kaz dapat membuat satu keputusan yg tepat. Isthiqarah adalah sebaik baik jalan, InsyaAllah. Ada jiran setempat yg berada dlm situasi yg sama spt Kaz, dia buat rayuan dan finally ditempatkan bertugas di tpt yg berhampiran....jd tak perlu pindah, cuma tukar tpt kerja aja....

    ReplyDelete
  4. tahniah teacher!but please don't!:)

    ReplyDelete
  5. Chinda, tq very much dear. It is very difficult to choose though. Family is surely my priority but the offer to DG48 is like a dream come true.

    Kak Pia: Terima kasih Kak, tp itulah, ianya datang bersama sebuah pengorbanan. InsyaAllah, Kaz tak pernah dan tak akan fikirkan diri sendiri apb membuat keputusan.

    Kak Wattie: Tq kak Wattie. Kalau boleh tukar ke kolej yg dkt dgn rumah tak apa, masalahnya kemungkinan utk dihantar ke kolej yg jauh2 spt Pahang, Melaka dan Johor tu lebih tinggi.Kolej matrikulasi ni cuma ada sebuah di setiap negeri, tak mcm sekolah. Itulah, Kaz dan suami akan cuba istikharah.

    Najwa: Tq dear Najwa. Hehe, i don't want to go too!!!

    ReplyDelete
  6. salam Kaz,..keputusan yg amat sukarkan?.spt kata kaz...family lbh penting.Semoga apa jua keputusan kaz nanti adalah yg trbaik tuk semua!

    ReplyDelete

What say you?