Sunday, July 31, 2011

Salam Ramadhan Penuh Keberkatan



Selamat menunaikan ibadah puasa diucapkan kpd semua kawan, kenalan dan sesiapa shj yg sudi singgah di blog saya ini. Smg Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya dan smg kita sama2 dpt memaksimumkan ibadah kita kpd Yg Maha Berkuasa.

Bagi saya, selain drp keberkatan, Ramadhan juga membawa bersama kepiluan, kesedihan dan kerinduan yg sukar diucapkan. Di bulan yg mulia ini, ingatan dan kerinduan buat insan2 tersayang yg telah pergi menemuiNya semakin menjadi-jadi. Pasti berderai air mata setiap kali terkenangkan kenangan manis bersama mereka terutama sekali di bulan Ramadhan dan Syawal. Smg mereka bahagia di sana dan saya tahu hidup ini perlu diteruskan seadanya. Kebahagiaan perlu terus dicipta terutama sekali utk anak2 kesayangan saya yg baru nak mengenal dunia.

Cabaran terbesar buat saya pd Ramadhan kali ini ialah utk melatih Wildan berpuasa buat kali pertama. Smg Allah mudahkan segalanya.

Marhaban ya Ramadhan!

5 comments:

  1. Selamat Berpuasa, Kaz. Still remember the previous fasting months at USM?

    ReplyDelete
  2. Salam Kaz..selamat menjalani ibadah puasa & semoga wildan mampu bertahan tuk berpuasa.

    ReplyDelete
  3. Tq Chinda, of course I will always remember it. We loved to try different restaurant every time we broke fast.
    Kak Atie, terima kasih, selamat berpuasa utk akak juga.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Kaz,
    Selamat menyambuat ramadhan almubarak dan selamat berpuasa buat Kaz sekeluarga. Hari pertama berpuasa anak kecil akak pukul 11pagi dan mengadu lapar.....heheheh...katanya nak puasa hari rabu pulak....hmmmm

    ReplyDelete
  5. "salam ramadhan utk kaz dan famili..utk anak2 kaz, wildan dan wafriey slmt belajar2 berposa...utk wildan esp..ingatan dan rindu buat yg tersayang yg telah pergi dulu tu toksah cakap lah...dengan Allah saja tmpat melepaskan tangisan rindu..hanya doa dikirim.."

    ReplyDelete

What say you?