Saturday, January 22, 2011

Mainan, mainan, mainan




Aduh...mcm mana Ibu dan Abah tak membebel, mcm mana Ibu dan Abah dah warning tak nak beli toys lagi.... sebabnya inilah. Beli toys mahal2 tapi tak berapa lama, ada yg dah tercabut kepala, ada yg dah tercabut tangan, ada yg tercabut kaki, ada yg tercabut ekor. Bila dah tercabut semua tu, langsung takda perasaan guilty, sebab mereka tahu mereka senang dapat semua tu (ni kata2 suami saya). Suami saya kata anak2 ni perlu diajar utk bersusah payah mendapatkan sesuatu, barulah mereka akan tahu menghargainya. Memang betul apa yg suami saya cakap tu tapi entahlah setiap kali mereka hendakkan mainan, rasa tak sampai hati pula kalau tak beli. Tapi saya dan suami mmg tak manjakan anak2 dgn mainan2 mahal, kami beli setakat yg patut saja. Yg selalu berhabis duit belikan mainan mahal2 kpd anak2 saya ialah Dadi mereka (my mom). Bila saya larang, Mama akan kata, "takpalah, ni kan cucu2 mama, kesian kat depa". Hmmm...habis tu saya nak kata apa?????

p/s: Untuk birthday mereka tahun ini, Wildan nak satu set mainan Ben 10 Alien Force yg berharga hampir RM 200. Wafriy pula nak patung Ultraman yg paling besar tu berharga hampir RM 100. Hehe... nantilah Ibu slow talk dgn Abah ye......

No comments:

Post a Comment

What say you?