Saturday, January 22, 2011

Minum petang

Dah lama dua hero kesayangan saya minta saya buatkan chocolate cake utk mereka, setiap kali saya buat cheese cake, mereka akan complain 'Ibu ni asyik buat cheese cake saja, buatlah chocolate cake pula". So, petang tadi saya tunaikanlah hajat buah hati pengarang jantung saya ni.






Saya guna resepi chocolate cake yg biasa saya buat dulu2 cuma toppingnya saja saya follow Kak Yati dari Sinar Kehidupan. Memang sedap and very rich. Yang penting, selain dari suami dan mama saya yg kata sedap, anak2 saya pun sukakannya. Paling terkejut bila Wildan boleh habiskan dua keping choc cake ni, dia ni kan susah sikit bab2 makan ni.


Tu dia Wafriy, makan sampai terbaring. Comot habis anak Ibu yg semakin chubby ni.
Saya paling seronok bila tgk Wildan yg such an extreme picky eater makan kek ni. Rasa berbaloi penat lelah kat dapur tu.

5 comments:

  1. akk dah lama tak buat kek coklat,ingat nak buat jugak..tp 2 hari lps ada kwn dtg minta nk beli belen2 akk nya coklat...ntah bila la nk pi beli serbuk coklat ni..
    kaz rajin,baru ri tu buat kek cheese,ni kek coklat lak..ya lah kn demi ank2,mana thn kita dok dgr je depa merungut nk mkn something...kena la buatkn.

    ReplyDelete
  2. Betul tu akak, hati ibu ni tak tahan bila dgr anak2 teringinkan sesuatu. Lagipun Kaz rajin buat kek ni bila dah ada oven baru dan bila blogwalking kat blog kawan2 terkeliur tgk kek yg diaorg buat, harap2 rajin ni berterusanlah.

    ReplyDelete
  3. bestnya kek coklat....lynn br blk pos tepung kek coklat kawan FB nak :)

    ReplyDelete
  4. Itulah, nanti bila2 nak try beli tepung kek coklat dari lynn. Mesti sedap kan.

    ReplyDelete
  5. Salam Kaz, bila orang enjoy masakan kita, itu real happiness kan?

    ReplyDelete

What say you?