Thursday, July 22, 2010

Marking

Cuti mid sem dah bermula. Walaupun cuti, aku dan suami tetap datang ke office untuk buat kerja dan yg paling penting untuk marking exam paper. Bukannya tak boleh nak marking kat rumah tetapi biasalah, kat rumah tu mcm2 distraction ada- ada katil, ada bantal, ada astro, ada peti ais dan mcm2 lagilah. Kononnya kalau kat office boleh marking dgn tenang dan cepat tp hakikatnya, hehe.... sekejap aku bersembang dgn kawan2, sekejap aku buka FB, sekejap aku baca blog kawan2 dan sekrg aku dah dok start update blog aku pula. So, hasilnya dari pagi sehinggalah sekarang, aku hanya dapat marking satu kelas saja. Kira ok lah tu kan, bukannya senang nak mark essay. Setiap essay perlu dibaca beberapa kali utk faham apa yg hendak disampaikan, ada juga essay yg sampai sudah aku tak faham apa yg ditulisnya. Itu belum lg dikira kesalahan dari segi grammar, spelling dan lain2. Hmmmm...kesiannya anak bangsaku (yg ni aku nak tulis dlm entry lain pula nanti).

Banyak lagi ni. Target aku ialah utk habiskan semua ni pada hari ini juga. Boleh ke????


Teman setia- white coffee, kalau takda yg ni mmglah aku tak boleh buat kerja.


Prinsip aku dlm marking exam paper ialah kita tak boleh buat 'cincai2' sbb ini melibatkan masa depan orang. Biar terlebih, jangan terkurang. Aku tak mahu students 'tuntut' hak mereka di akhirat nanti kalau aku tersalah bagi markah.

No comments:

Post a Comment

What say you?