Wednesday, July 28, 2010

A Small Token of Love and Appreciation



Inilah antara stok mainan selama beberapa minggu yang sempat aku beli untuk diberi kepada kedua2 buah hatiku setiap kali aku balik dari kelas di USM 2 kali seminggu. Bermula dari Semester 1 hinggalah sekrg, aku sentiasa ada 'sesuatu' untuk mereka setiap kali aku pulang dari kelas. Suamiku memang tidak menggalakkan apa yg aku buat ni, malahan kawan2ku pun ada yg terkejut bila mereka tahu ttg hal ini. Namun bagiku, apa yg aku buat ni ialah sebagai salah satu cara utk kurangkan rasa bersalahku yg terpaksa meninggalkan mereka sehingga hampir tengah malam setiap kali aku ada kelas. Bayangkan, mereka tidak akan tidur kerana ingin menunggu sehingga aku pulang dan sebaik saja keretaku tiba di hadapan pagar rumah, kedua2 mereka akan membuka pintu sambil melompat2 dan terjerit2, "Ibu balik, ibu balik' dengan penuh kegembiraan. Setiap kali melihat mereka yg comel lengkap berbaju tidur menyambutku, hatiku rasa sangat sayu dan sedih. Sepatutnya aku ada bersama mereka ttp sebaliknya yg berlaku.
Mainan yg aku belikan utk mereka ini bukanlah yg mahal. Selalunya aku beli yg berharga kurang dari RM5 setiap satu. Aku tak menganggap ini sebagai satu pembaziran kerana bagiku melihat wajah mereka yg gembira ketika menyambut kepulanganku dan juga menerima mainan tersebut adalah penawar dan pengubat paling mujarab untuk segala keletihan dan penat lelahku setelah seharian bekerja dan belajar. Dan ini bukanlah satu rasuah atau upah, ianya adalah sekadar 'a small token of love and appreciation' untuk kedua anakku yg tersangat aku sayangi.

No comments:

Post a Comment

What say you?