Monday, October 4, 2010

Kunjungan yang bermakna

Alhamdulillah, walaupun dah nak hujung syawal, aku dapat juga merasa balik ke kampung arwah Ba di Ipoh pada hari Ahad yg lepas. Walaupun rumah pusaka kami dah tiada ttp rumah yg didiami Pupu Mah, iaitu ibu saudaraku (adik arwah Ba) ini tetap mengundang banyak nostalgia dan kenangan manis yang tersendiri. Sebak hati ini hanya Allah yang tahu kerana berada di tempat yg penuh dgn kenangan bersama insan-insan tersayang yang sentiasa aku rindui dan telah pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya.

Sebelum bertolak ke Ipoh, aku called Pupu Mah dan suruh dia belikan rendang tok dari pasar Tani. Sedapnya tak terkata, menyesal tak beli banyak sbb sampai sekrg aku masih dpt rasakan kelazatannya.





On the way ke Ipoh, anak-anak asyik bertanya "kenapa lambat sgt ni, bila nak sampai ni, dah tak larat lah duduk dlm kereta". Hmmm.. sah2 ikut abah mereka lah ni, tak suka berjalan jauh. Tak syoklah Ibu takda geng nak berjalan.




Setiap sudut di dalam rumah ini ada kenangannya yang tersendiri bersama insan-insan tersayang. Smg mereka bahagia di sisiNya. Aku sempat ke kubur arwah Dadi dan Pupu Nab. Terasa begitu dekat dgn mereka.

Inilah dia Pupu Mah, satu-satunya adik perempuan arwah Ba aku. Seorang lagi pakcik aku tinggal di Johor. Hanya mereka sahaja waris terdekat arwah Ba yg masih ada. Pupu Mah tinggal bersama suaminya, Uncle Rafiq dan tidak mempunyai anak sendiri.

On the way balik ke SP. Si kecik ni masih aktif bertenaga walaupun sehari suntuk tak tidur dan duduk diam.



Wildan dah terlena di dalam kereta. Panas sangat, tu yg dia tutup muka dgn towel tu.

No comments:

Post a Comment

What say you?