Thursday, December 2, 2010

Sakitlah lagi

Mungkin disebabkan cuaca....
Mungkin kerana saya kurang minum air.....
Mungkin kerana saya sedang stress....
Mungkin sekadar ujian kecil Allah...
Mungkin Allah nak cuci dosa-dosa kecil saya...
Mungkin juga kesan awal supplement Beauty Umaira.....

Hehe, yg kat atas tu bukanlah sajak atau puisi tp semua kemungkinan yg ada kenapa saya tiba2 sakit lagi setelah baru saja sembuh dari sakit minggu yg lepas. Saya pun hairan, jarang benar saya sakit bertimpa-timpa mcm ni. Selasa lepas, saya dan suami ambil cuti dgn niat nak spend masa bersama-sama atau lebih tepat nak berdating lah. Selepas tgk Rapunzel dan makan steamboat kat Johnny's, saya terus rasa pening semacam dan badan rasa lemah sgt2. Bila balik saja ke rumah petang tu, saya terus berselimut dgn comforter. Tak cukup satu comforter, saya minta suami tambahkan satu lg comforter. Tak cukup lagi, saya minta anak2 letakkan bantal2 ke atas saya but still saya terketar-ketar menahan kesejukan. Walaupun saya sejuk tetapi suami kata badan saya sgt panas. Kepala pening tak usah cakaplah, sampai berair mata saya menahan sakit. Keesokkan harinya saya mc, pergi klinik, doktor kata tekak saya bengkak. Yg lain-lain tu doktor kata tak ada apa2.

Hari ni Alhamdulillah, saya dah ok. Cuma menurut kata kawan2, muka saya agak pucat. Yg bestnya bila timbang berat badan tadi, turun dekat 1.5 kg. Ni lah hikmahnya ya.

Semasa berjumpa students tadi, ramai yg bertanya, "kenapa teacher selalu tak sihat kebelakangan ni?" Paling kelakar ada seorang student tanya " teacher ni ada penyakit lain ke?" dan seorang lagi yang bertanya "teacher pregnant ke?" Amboi, amboi students zaman sekarang ya berani betul. Kalau dulu kita tanya soalan2 mcm tu kat cikgu kita mahunya dapat penampar tapi zaman sekarang cikgu cuma jawab dgn jelingan manja saja.

Tapi soalan2 tu tak boleh lawan dgn soalan Wafriy bila tgk saya tgh sakit hari tu, dgn muka sedih dia tanya " Ibu dah nak mati ke?" Hehe....

2 comments:

  1. he he he...lawak pagi jumaat...kelakar la Wafriy nie...dah la tgh sakit perut masuk angin nie....bila baca terus tegelak2..tu baru betul yang org dok selalu kata soalan maut tu...he he he....

    ReplyDelete
  2. Sakit perut kenapa nya? Tak breakfast lagi ke? Yelah Bidadarindu, budak2 ni dlm innocence depa tu boleh buat kita nak tergelak dan marah at the same time.

    ReplyDelete

What say you?