Sunday, June 27, 2010

Aktiviti separuh hari Sabtu

Kebelakangan ni kan selalu hujan di waktu malam sehingga awal pagi. Bila nak bangun tidur pada pukul 5 pagi tu terasa siksanya yg amat sgt. Aku benar2 berharap agar aku dpt bangun lewat pada hujung minggu ni, maksudnya tidur semula slps solat subuh. Tp setelah diberitahu ada program Larian KAKOM di kolejku pada hari Sabtu, impian dan angan-anganku tak kesampaian juga akhirnya.
Larian KAKOM ni dibuat sebelum KAKOM ( Karnival Ko-kurikulum Matrikulasi) diadakan di Kolej Matrikulasi Johor pada pertengahan Julai ini. Dulu sebelum aku kahwin, aku mmg rajin join KAKOM ni sbg pengurus pertandingan kebudayaan dan pidato BI. Sekrg ni rasanya aku masih berminat cuma dah tak cukup kaki tangan nak handle benda2 mcm ni. Lagipun aku tak sanggup nak berjauhan dgn suami dan anak2ku, kecualilah kalau betul2 perlu.
So, pagi tadi aku, suami, mama dan anak2 memberi sokongan pada acara ini yg diadakan serentak di semua kolej matrikulasi seluruh negara. Ada senamrobik dan juga larian dan perarakan pelajar.
Wildan dan Wafriy berpakaian baju team Argentina yg dibelikan Ayish utk mereka.
Ada senamrobik. Suamiku dan Wildan join sekali. Wafriy malu2 dan aku biasalah, ambil gambar utk di upload dlm blog. Hobi barulah katakan...
Nampak ketara saiz aku yg lebih besar dari suamiku di sini. Esok aku nak memulakan kembali diet programku yg sudah tergendala beberapa minggu.


Mama tak join kami di padang tp Mama tunggu di kedai kawan Mama yg buka bakery kat kolej aku. Dlm gambar ni Mama sedang membelek katalog pinggan mangkuk Rose Collection. Yg bestnya mama suruh aku pilih yg mana aku berkenan dan mama akan jadikannya hadiah birthdayku tahun ini. Aku mmg suka apa saja yg ada gambar bunga rose.

Bersama dengan salah satu kelas yg aku ajar semester ini, A2P3. Pelajar2 yg happening dan pandai mengambil hati.


Balik dari kolej, kami ke Lagenda Heights utk lunch di RFC dan dalam masa yg sama suamiku pergi membuka jahitan benang di giginya ( kesan dental surgery 2 atau 3 minggu yg lepas) di dentist yg berhampiran. Semasa kat RFC ni, Wildan betul2 buat perangai apabila french fries yg disukainya tak ada. Betul2 menguji kesabaranku apabila dia menangis dan meraung di depan org ramai. Mungkin juga kerana ubat antibiotik yg dimakannya membuatkan dia moody terlebih hari ni. Puas memujuknya dan akhirnya kami berhenti sebentar di Tesco dan membelikan french fries KFC kepadanya.

Sebelum pulang ke rumah, aku dan husband singgah sebentar di Hospital Sg Petani utk melawat emak sahabat kami, Muniroh yg dimasukkan di hospital itu dan disahkan mengalami pendarahan di dlm otak. Nasib baiklah Mama ada bersama, dapatlah kami tinggalkan anak2 sebentar dgn Mama di dlm kereta. Setelah melawat kira2 30 minit, aku dan suami beredar dan ketika sampai di kereta, anak2ku sudah terlena di dlm kereta.

Begitulah aktiviti separuh hari sabtuku hari ini. Nak cerita aktiviti sampai ke mlm dah tak larat dah menaip, hehe. Tp yg paling aku seronok sbb dah dpt mengemas ketiga-tiga bilik di tingkat atas petang td. Esok bolehlah aku mengemas di tingkat bawah saja. Bila tiba time mengemas ni lah rasa menyesal beli rumah 2 tingkat. Takpalah, apapun aku tetap bersyukur seadanya.

No comments:

Post a Comment

What say you?